woensdag 22 februari 2017

Vloed

Goh, wat heb ik zin
in verhaaltjes schrijven
foto’s maken,
mijn zinnen te verzetten uit de dagelijkse tredmolen
en de wereld te aanschouwen in rust..

Helaas ontbreken ruimte
en tijd
om het leven van alle dag te laten bezinken.

Je weet wel, van die momenten waarbij je
alles wat je meemaakt
laat zakken en een plekje geeft.

Vrije tijd
is de laatste periode gewoonweg een spaarzaam goed..

Kwam er ook nog eens een forse griep tussendoor
die een enorme aanslag deed op energie en conditie.
Báh!

Het zij zo.
De zee blijft ruisen.
Het tij komt op en gaat af.

Ik verlang naar eb..

maar leer leven met vloed.


18 opmerkingen:

  1. Ik mistte je al...
    Hoop dat je weer aardig opgeknapt bent
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals je zegt: het leven is eb en vloed. Binnenkort komt er vast wel terug ruimte om te bezinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap en sterkte met alles! Ik hoop dat je binnenkort in rustiger vaarwater komt.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gezegd van die eb en vloed. Als je weer helemaal fit bent, komt het wel weer goed

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap! Hoop dat je echt weer snel weer wat beter voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte met de vloed en hoop dat de eb er snel komt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een dichterlijke tekst! Maar de strekking ervan komt goed over! Beterschap en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohhh wat naar toch, maar geef niet op hé, het weer slaat om eerdaags en dan kun jij heerlijk naar buiten over het strand mijmeren.... lekker hoor, het komt goed let maar op

    dikke knuffel voor nu, en Marlou vond je sjaal ook héél erg mooi, :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ook al geveld geweest door deze vreselijke griep, wat doet het een aanslag op je lijf en leven. Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf
    Er komt vanzelf weer eb.
    Veel beterschap, fijn weekend Manon


    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beterschap voor jou daar kikker je weer van op. ( hoop ik )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto bij je verhaal en helemaal er bij passend.
    Dacht gelijk aan het gedicht van de Voetstappen.
    Laat de storm lekker razen en al je zorgen daarin verwaaien.
    Misschien ken je dit lied --het is nog nooit zo donker geweest maar het wordt altijd weer licht.
    Beterschap en geniet van elk klein mooi moment die er vast zijn.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat het leven zo in elkaar steekt, het getij komt en gaat. Wat een prachtige foto, ik zou bijna heimwee krijgen naar mijn geboortegrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoop dat je de komende tijd toch weer een gaatje gaat vinden voor het plaatsen van een post...want dat is óók voor ons een moment van rust ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. :-) Mooi verteld en al even mooi geïllustreerd. Ik ben jaloers op jouw mooie plekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. gelukkig ben je weer wat beter ,ziek zijn put je helemaal uit he.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kan mij voorstellen dat je nu naar eb verlangt als het al zolang vloed is. Kijk ook uit naar je verhalen. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen