dinsdag 28 maart 2017

Beetje stil

Het blijft een beetje stil hier, op mijn blog. De afgelopen tijd kom ik écht nergens aan toe. Het is werken, werken en werken wat de klok slaat. Met af en toe een vrije dag. Om jullie gerust te stellen; ik werk niet zo veel, omdat ik ga scheiden hoor! Blijkbaar zijn er lieverds die dat denken. Nee, de Stuurman en ik zijn nog steeds heel erg gelukkig met elkaar!


Het is alleen, dat er een nogal forse crisis in de scheepvaart is. Héél veel bootjes liggen stil. En heel veel Stuurmannen azen op hetzelfde, weinige werk. Waardoor míjn Stuurman de afgelopen maanden vaker Houthakker was dan Stuurman. Enne..‘no zee, no pay’.


Gelukkig heeft de Stuurman sinds deze week weer een ‘sleep’ te pakken! Jippie! ’t Is wel weer even vreemd dat hij nu weer weg is, na zoveel maanden thuis ;o) Maar het is natuurlijk ongelofelijk fijn dat hij voorlopig weer in zijn échte beroep aan de slag kan! J


Zo is het leven. Van zonneschijn naar regen. En dan schijnt ineens ook vanzelf weer zon ;o) Het kan zó maar allemaal veranderen, ook bij ons, mensen… écht, het hoort er allemaal bij.


Leerzaam is het ook, weet je. Bezuinigen, nog veel meer bezuinigen, en je steeds afvragen wat je nou werkelijk écht nodig hebt.. en wat er nou werkelijk écht belangrijk is in het leven...


De conclusie? Dankbaarheid overheerst. Voor liefde, voor gezondheid, en dat we samen kunnen zijn. Dankbaarheid voor vrijheid, en voor je eigen stek. Dankbaarheid voor wat we wél hebben. En opvallend veel minder belang hechten aan wat de buitenwereld vindt dat ‘hoort’.


Vanzelfsprekendheid maakte plaats voor bewustwording. Een wijze les ;o)

De komende paar maanden kan ik het wat rustiger aan doen op m’n werk. Vanwege die ‘sleep’! Al zal ik dan wel dit dagelijkse uitzicht missen, als ik uit mijn werk kom rijden.. en waarvan ik elke dag op dezelfde plek een foto heb genomen!

Wie weet, tot gauw weer!!

Enne..
  PLUK ZOALS ALTIJD DE DAG!


27 opmerkingen:

  1. Gelukkig heeft hij weer werk,alle reden voor dankbaarheid, en als je dan zo eens stilletjes mijmert....wat is er dan veel om dankbaar voor te zijn he.
    Prachtige foto's mag ik weten waar die genomen zijn?
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor Hanneke, ze zijn gemaakt op de Veersedam Noord, vlak bij het surfcentrum. Een geweldige plek om aan het eind van een dag eventjes te genieten van de pracht het Veerse Meer.

      Verwijderen
  2. Wat kan jij het toch altijd mooi verwoorden en dan nog die prachtige foto's erbij. Fijne blog met veel wijsheid die ik alleen maar kan onderschrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zegt het zo mooi, lees graag je blog!
    Wat fijn dat je Stuurman weer werk heeft en dat jij het iets rustiger aan mag doen.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 1 en 1 is twwee dus, mooie foto s en ja hier plukken we iedere dag hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede raad weer allemaal, je hebt helemaal gelijk!
    Je vroeg me over mijn brei producties: je kan het allemaal op Ravelry zien onder mijn naam Cowroad... :-) (Op Instagram meestal ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geloof me,alles,wat je nu leert blijft. Ook als de tijden financieel beter worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach..... heerlijk te weten dat het verder wel goed gaat, en ja werk i s natuurlijk belangrijk,
    ik ben blij dat stuurman weer een sleep heeft,
    heerlijke zeeplaatjes, als jij het minder druk hebt , kun j e misschien ook lekker weer gaan wandelen, hout hakken voor de winter die komt, stel maar een dagje uit :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt helemaal goed, Dien! Ik verheug me er al op, mis de natuur!!

      Verwijderen
  8. Mooie en o zo ware woorden bij een prachtig veranderend en in beeld gebracht droomplekje. Dat plekje daar is heel veel geld waard!En jij krijgt dat zomaar gratis voor niets. Wat een gelukzak ben je toch hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig komt na regen zonneschijn en na magere jaren de meer gevulde jaren.
    Zolang je samen hier doorheen kunt komen is het goed.
    Prachtige foto's heb je weer gemaakt en ik krijg nooit genoeg van deze foto's!
    Geniet van al het moois om je heen
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk voor je man dat hij weer in zijn eigen werk bezig kan zijn.
    Geeft toch op alle fronten wat meer rust hè?
    Je maakte wel heel veel prachtige foto's op dat ene mooie plekje.
    Fijne rest van de dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Er moet gevaren worden! M'n Latijn is niet meer wat het geweest is, dus doe ik het maar gewoon in het Nederlands, maar als dochter van een kleine reder ( 2 kustvaarders in de jaren 60 en 70) weet ik maar al te goed dat stil liggen geld kost! Fijn dat je er samen toch zo uit kunt komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah dat is goed nieuws...wat fijn voor jullie!! Super om elke dag die foto te maken...wat een verschil aan luchten hé...en elke lucht heeft z'n charme!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat je man weer varen kan en jij het iets rustiger aan kunt doen met dat werk. Met die prachtige foto's zou je een boek kunnen vullen. Heb je het nieuwe tv programma Panorama Pijbes gezien. De eerste aflevering was ook op Walcheren.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die aflevering heb ik met belangstelling gevold, het ging namelijk o.a. over 'mijn' dorp ;) Heel erg leuk en vooral bijzonder om te zien hoe de kunstenaarskolonie van weleer in beeld werd gebracht.

      Verwijderen
  14. Wat fijn om te horen! Hopelijk komt van het één het ander.
    Maar die lessen pakken ze jullie niet meer af.
    Liefs,
    Sandra xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zeker fijn te horen dat hij weer werk heeft ,enne mooie foto,s hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele gevulde dagen voor jou dus... Ik vind het altijd zo mooi om te lezen hoe jullie erin staan!
    Levenskunst vind ik dat.
    Ik heb genoten van je prachtige foto's!

    Liefs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat er weer werk is en jij het wat rustiger hebt. Prachtige foto's heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtig blog. Zo mooi zeg jij het over het werkelijke leven en wat je belangrijk gaat vinden, wanneer het niet zo goed gaat. Respect. En zo fijn dat hij nu weer ( voor zolang het duurt) het werk kan doen, waar hij van houdt en jij het wat rustiger kunt doen. Heel fijn weekend en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn dat je man opnieuw werk heeft. Mooi dat je je zegeningen telt en daar blij mee bent. Ik weet er nog eentje: jij mag op zo'n heerlijke plek dichtbij de zee wonen!

    BeantwoordenVerwijderen