zondag 5 maart 2017

Vleugjes voorjaar!

Als je héél goed ruikt, snuffelt en voelt
merk je steeds meer vleugjes voorjaar!
En.. wat verlang ik er ongelofelijk naar!!
Heb het inmiddels hélemaal gehad met die koude en natte toestanden!!




Dat komt vast mede door de vele uren van mijn ‘hondenbaantje’.
Echt een noodzakelijk kwaad, dat baantje,
maar toch..
wat leer ik er ongelófelijk veel van!

Wat denk je van doorzetten,
m’n grenzen beschermen…
of m´n eigenwaarde vasthouden,
ook zo’n goeie.
Optimistisch blijven en blijven lachen.. dat leer ik daar allemaal,
bij dat grote vakantiepark.

En, zolang mijn droombaan een droom blijft
ben ik - ondanks alles - trots op wat ik in de tussentijd doe!
Want.. het is niet moeilijk om gelukkig en positief te zijn als alles mee zit.. toch?

‘Life is not waiting for the sun to come,
but learning how to dance in the rain!’
;o)




Zodra het eventjes kan
maak ik een klein gaatje in de agenda
 en ga ik naar buiten.
De drang om te ruiken, snuffelen en voelen
hóe ver die lente nou eigenlijk is, is zóó groot..!!

De eerste lentebloeiers showen uitbundig hun tere bloempjes...
Wat een feest J!!




Maar ook bij de - op het eerste oog - kale takken zie je het leven terugkeren;
als je goed kijkt zijn er overal al uitbottende knopjes en blaadjes!




De poesjes maak je niet blijer
dan gezellig samen met ze te gaan ‘buiten-snuffelen’.
Telkens als ík naar buiten ga,
willen ze met me mee ;o)



En omdat het mij bij lange na niet snel genoeg gaat met de lente
gooi ik onze Villa ook nog eens
vol met takken, bloemen en lentebolletjes ;o)




Ha.. laat maar komen, dat voorjaar!

Wat een fijne tijd is dit:
de tijd van hoopvolle verwachting
op zon, warmte en nieuw leven!

Fijne zondag allemaal
en vergeet het niet, hè:

PLUK DE DAG!

35 opmerkingen:

  1. Vanmorgen heel vroeg hoorde ik een merel zachtjes zingen -het leek op uitproberen: zal ik? Weet ik nog wel hoe het gaat? En, het ging! Het was mooi om te horen, dat er al voorjaarsplannetjes zijn...

    Geniet van alle mooie momentjes, die je kunt vinden. Dan laden je eigen batterijen weer op en kun je het werk volhouden. Prettige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo is het: opladen, dat heb je mooi gezegd.

      Verwijderen
  2. Bij jullie in het Zeeuwse is alles al veel verder. De scilla's komen hier met sprieten boven maar bloeien nog niet. Had de vlinderstruik bij jou ook de hele winter groene blaadjes?
    Fijn dat jij je weer kunt opladen aan de natuur en heerlijk zoveel voorjaar in huis.
    Deze tekst heb ik gekalligrafeerd voor een kerstkaart.
    Zonnige zondag en blijf lachen.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijzonder he, dat er zo'n fors verschil blijkt te zijn. Sommige vlinderstruiken bleven kleine blaadjes houden, bij andere heb ik dit niet gezien. De tekst las ik onlangs nog maar en hij blijft bij me hangen; wat mooi dat jij hem ook gebruikte Truus! Enne, ik blijf altijd lachen, daarvoor vind ik het leven te mooi!! Lieve groet!!

      Verwijderen
  3. Die blaadjes aan de bomen verbazen me steeds weer. Al weer gegroeid in een paar dagen. Sterkte met je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank! Het wordt nu gelukkig iets rustiger, dus hopelijk meer tijd om van de natuur te genieten ;o)

      Verwijderen
  4. Heerlijk he, ik voel het ook. En wat weer een prachtige foto's maakte je

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Bertie. Juist het vastleggen van al die kleine details ontspant me enorm.

      Verwijderen
  5. Wat heerlijk hé? Ondanks dat ik de winter niet vervelend vind, kijk ik toch uit naar dat vleugje voorjaar ;-)
    Van de week zag ik een heel veld vol met krokussen, heerlijk.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa... mooi!! Ik hou ook erg van de winter, maar heb het er nu helemaal mee gehad ;o)

      Verwijderen
  6. Mooi al die voorjaarsfoto's, want we kijken echt de blaadjes eruit. Ik vind het stoer van je dat je je baan, die blijkbaar niet bepaald je droombaan is, zo positief weet te benaderen.
    Nog een fijne zondag, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de bank zitten blijven kniezen hielp niet, dus daarom maar gewoon aanpakken en het beste er van maken. Dat maakt ook dat ik me trots voel ;o) Jij ook een fijne zondag Manon!

      Verwijderen
  7. Ja mooi...een goede kijk heb jij erop. Je zou zelfs nóg een stapje verder kunnen gaan door het mooie in die hondenbaan te zoeken? Wat maakt t dat dit toch eigenlijk best mooi werk is? Daar kom jij vast wel uit ;) En zó goed dat je de tijd neemt om op te laden in de natuur. Echt een heerlijke prille tijd nu hé. Fijn om weer iets van je te lezen! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat probeer ik elke dag weer! Het feit dat ik mijn best doe om de gasten van het park een fijne vakantie te bezorgen maakt het ook dankbaar werk, waar ik zeker tevreden kan zijn. Lieve groet!!

      Verwijderen
  8. Wat goed van je dat je zo positief naar je niet-droombaan kijkt! Knap ook als je dat allemaal zo kunt uitvoeren (al zit er misschien hier en daar toch een uitglijertje tussen?).
    Fijn hé dat de natuur weer begint op te bloeien ; ik vind de lente het seizoen van de belofte: betere tijden komen er aan (in ieder geval wat het weer betreft, ook al lijkt het daar vanavond eventjes niet op *Ü*).
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou geen échte uitglijdertjes, maar wel momenten dat ik voel dat ik alert moet zijn ;o) En ja, gisteren was het bere-koud, bbrrrr :(

      Verwijderen
    2. Heerlijke he, dat al die bomen weer uitlopen en er weer kleur in de tuin komt! Vandaag was het lekker knapperig buiten. Fris maar toch met dat echte voorjaarslicht.

      Verwijderen
  9. Heerlijke lentefoto's en fijn je weer te lezen
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed van je dat je doorzet met je rotbaan en inderdaad, je leert er ook weer van. Je maakte weer prachtige foto's, ik geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te lezen Marthy! En ja ik doe mijn best, haha!

      Verwijderen
  11. heerlijk naar buiten en genieten en je dagen vliegen om, zijn als los zand in je handen, en ja als alles meezit is het leven zó eenvoudig, maar de zware dagen, die je overwint, de vreugde daarna, is nog groter,
    niets is alleen maar leuk, dat zou ook bijna niet kunnen, er is een spreuk, waar altijd de zon schijnt, wordt het ook een dorre boel, af en toe een plens water... da's goed,
    ik geniet van je prachtige foto's, je doet dat keigoed, zeg dat ik het gezegd heb, je hebt een fijn en mooi blog, kom graag bij je :-)


    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O, het voorjaar spat van je blog af, prachtig! Ja, fijn dat het weer zover is :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn dat je het van de positieve kant bekijkt, het maakt het voor jezelf ook makkelijker.
    Je hebt het voorjaar ook weer prachtig in beeld gebracht.
    Hier schuiven de wolkjes nog opzij om het zonnetje er door te laten.
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zolang je baan je maar niet leegzuigt ... Je zult wel ongelooflijk veel verschillende mensen tegen komen met allerlei verschillende wensen. Een uitdaging!
    Het voorjaar lijkt bij jou wel eerder dan hier. Al zie ik ook wel knopjes en onkruid verschijnen...
    Van mij mag de lente komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja elke dag zijn we weer een stapje verder naar de lente toe, het gaat voor mij ook te langzaam maar het komt vast goed

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige positieve post en schitterende foto's. Heel herkenbaar, je werk...
    En weet je wat ik zo leuk vond? Het regenboogje bij je katjes! Heb je ook een kristal in de kamer hangen?
    Liefs,
    Sandra
    PS Ik had nog gereageerd op je vraag over het dekentje (patroon) bij mijn blogpost van vandaag. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goedemorgen Vrouw Zeezicht,

    Jaaaa, de lente!
    Ik ben nét als jij: naar buiten, eruit met de geit, knopjes tellen, geuren ruiken.
    Heerlijk!
    Dank je wel voor de schitterende foto's...
    Die zijn zo veelbelovend: elke dag meer en meer...

    Dagdag!
    groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Stefanie,

      Zondag gaan we voor 2 weken naar O'rijk...
      Ik hoop op 2 weken mooie vleugjes voorjaar!

      groetjes en tot later van Marlou

      Verwijderen
  18. mooie foto s,zorg goed voor jezelf ,lieve groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooie foto,s,en jaaaa ik wil ook voorjaar

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Elk jaar weer kijk ik er naar uit, naar dat voorjaar. Als ik hier lees, ben ik niet de enige...!
    Mooie foto's heb je geplaatst, ik geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik geniet met je mee en kan niet wachten om lekker in de zon te genieten van de vogels en de bloemen. Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk, wat een mooie foto's...ik geniet volop van deze lente,
    gr. Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen